Home » Aktualności » Wycieczka do Kościerzyny :)

Archiwa

Wycieczka do Kościerzyny :)

Uczniowie , którzy uczą się języka kaszubskiego 13.06. uczestniczyli w wycieczce do Kościerzyny. Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum Kolejnictwa. Przewodnik opowiedział nam o czasach świetności lokomotyw parowych. Mieliśmy okazję zobaczyć również kolejkę wąskotorową a nawet wagonik kolejki górskiej z lat trzydziestych ubiegłego wieku. Porównując nasz wzrost do wielkości kół lokomotywy można ocenić jak wielką i ciężką maszyną jest parowóz. Podziwialiśmy makietę stacji kolejowej w Kościerzynie, ale najweselej było kiedy siłą własnych mięśni pędziliśmy drezyną. Następnie udaliśmy się na kościerski rynek, gdzie nieopodal pomnika Remusa szumiała miejska fontanna. Zwiedziliśmy imponującą wystawę akordeonów w Muzeum Ziemi Kościerskiej, a nawet co odważniejsi próbowali grać na tym świetnym instrumencie. Po nabraniu sił i zjedzeniu obiadu braliśmy udział w warsztatach malowania wzorów kaszubskich na kubeczkach w Koszałkowie. Podziwialiśmy również stoki narciarskie i armatki śnieżne. Mimo , że deszcz nas nieco zmoczył byłą to wesoła i udana wyprawa. Chętnie jeszcze w przyszłości odwiedzimy gościnną ziemię kościerską!